Little Live Lady

Little Live Lady

31.1.15

Přečteno: leden 2015

Ahooooj!
 
Rozhodla jsem se, že když blog (úspěšně) přečkal svůj první rok, mohlo by se tu objevit nějaké nové téma. A pro mě jsou posledních pár let aktuálním tématem knihy. Jak už jste se tu mohli několikrát dočíst, jsem tak trochu knihomol a hlavně klasické (= papírové) knihy mě prostě berou :o). Nehodlám psát recenze, spíš jen svůj objektivní a nezaujatý pohled na to, jak se mi která kniha líbila nebo taky nelíbila. A neříkám, že to bude všem po chuti, každý jsme jiný a každý máme rádi něco jiného.
 
Nemám žádné odborné vzdělání, jsem jen člověk, který rád čte a má celkem různorodý záběr. A tak tu nenajdete jen samá "superdíla", klasiky a bestsellery ale i něco jednoduššího, nenáročného a nebo naopak pořádnej krvák. Romantiky moc nečekejte, tu úplně nemusím, ale neříkám, že se neobjeví nikdy ;o). 
 
Jdeme na to!

Lilian Jackson Braun - Kočka, která cítila krysu

Anotace:
Podle Jima Qwillerana není nic horšího než zůstat na suchu, bez pomoci. A přesně to se mu stalo, když v Moose County uhodilo rekordní sucho. Zaskočilo ho to a po několika požárech historických objektů místních šachet i ohromilo. Místní většinou soudí, že je to počasím, avšak Qwilleran se domnívá, že jde o žhářství. A když pak po záhadném výbuchu dojde i k hrůzostrašné vraždě, začne se intenzivně pídit po odpovědích. Naštěstí Koko vytuší pravdu i na dálku.
 
Co na to já:
Jednoznačně palec nahoru! Tyhle detektivní kočičí příběhy nejsou jen tak ledajaké a já už před touto knihou četla tři jiné. Cyklus Kočka, která… má celkem 29 knih a já tajně doufám, že se všemi prokoušu. Tahle pro mě měla celkem nečekaný konec (který vám samo nemůžu prozradit ;o)) a jako vždy jsem se bavila nad důvtipem a detektivním umem kocoura Koka. Pokud máte rádi záhady, tajemství, humor a kočky jsou tyhle knihy pro vás jako stvořené!


Raine Miller - Oči dokořán

Anotace: 
Před Ethana a Brynne staví život samá překvapení. Temné stíny minulosti se pokoušejí zničit vášnivé pouto, které je k sobě váže, a to i přes slib, že je už nic nerozdělí. Zničující ztráta a příslib nové naděje jim otevírá oči a oni si uvědomují, co je pro ně nejdůležitější. Zvládnou oba milenci překonat bolestivou minulost, která je neustále pronásleduje? Dokážou se vypořádat s osobou, která má v plánu postarat se během olympijských her o notné rozptýlení? Brynne a Ethan mohou ztratit všechno. Podaří se jim situaci zvládnout a vybojovat si to nejcennější, po čem touží společnou budoucnost? 

Co na to já: 
Strašná blbost. Jedná se o třetí díl jakési ságy (nečekaně!). Kolegyně z práce doporučovala, vychvalovala a nadšeně neprozradila nic z děje, tak jsem si všechny tři knihy půjčila. A přečetla (nesnesu pocit, že jsem něco nedočetla). Dva psychicky narušení cvoci se snaží spolu chodit a budovat jakýsi vztah. Jen co se vidí, musí spolu spát a asi po dvou měsících se chtějí brát. Jestli tohle budou číst dospívající holky, asi se žádná nikdy nevdá, protože takhle to fakt nefunguje! PS: třešnička na konec - ta holka je těhotná (no né, fakt :D?)


Halina Pawlowská - Proč jsem se neoběsila

Anotace: 
Vtipné povídky spisovatelky Haliny Pawlowské, o životě tlustých i obyčejných žen.
 
Co na to já: 
Halinu a její humor všichni známe. Vtipné sloupky a fejetony kdy si u některých uvědomíte, že to není zas až taková sranda, ale krutá realita. Za mě ok, Halinu mám ráda, je mi blízký její styl. Některé povídky nutí k zamyšlení, u některých si řeknete "to znám" a u některých se v metru smějete nahlas - tímto se omlouvám všem spolucestujícím ;o). Trocha srandy, kterou přečtete maximálně během dvou dnů ;o).




Mario Puzo - Kmotr

Anotace:  
Znamenité, sugestivní dílo o bossovi všech bossů, jehož vliv sahal od policie až po finanční magnáty, si získalo popularitu především proto, že zachytilo klasickou mafii v konkrétní době a v místech, kde existuje dodnes. Tajemství rodinných svazků a zločinu vyvolalo zájem velkého množství čtenářů, podpořený i filmovým zpracováním, jež s Marlonem Brandem a Al Pacinem v hlavních rolích natočil Francis Ford Coppola. "Americká sága" newyorského podsvětí detailně odkrývajícíísně dodržovaná pravidla znovu oživuje historii krvavé války klanu Corleonů proti čtyřem dalším famigliím. Don Corleone, před nímž se třesou i ti nejmocnější, drží pevně všechny nitky vedoucí ke světu pašeráků, vyděračů i hazardních hráčů, kteří si podali ruku se zločinem a zákonem krevní msty. Čelit organizované zločinnosti financované špinavými penězi z obchodu s drogami a zneužívající bankovní systém však není jednoduché. Zvláště když mafiáni jednají v duchu hesla Questa guerra e cosa Nostra - Tohle je naše věc. 

Co na to já:
Tohle je vážně něco. Absolutně jsem se nechala vtáhnout do děje a knihu jsem si vážně užila! Objevují se v ní celkem dost popisné pasáže, ale v tomhle případě mi vůbec nevadily. Stejně tak ani vedlejšííběhy některých postav, naopak, klidně bych si přečetla příběhy všech ;o). Nicmé  konec mi přišel takový nedotažený a něco mi tam chybělo... Každopádně zařazuji do oblíbených a jednoho krásného dne si určitě přečtu znovu. Odteď jsem fandou italské mafie ;o).


Maria Sempleová - Kde se touláš, Bernadetto!

Anotace:
Geniální nebo vyšinuté? Nezřízeně vtipná kniha o dívce, která na vlastní pěst pátrá, kam že se to poděla její matka a nebojí se použít všechny prostředky, včetně: veřejných listin, tajné korespondence její psychiatričky, emailů a všeho co má po ruce.
 
Co na to já:
Vtipné, zajímavé a neobvyklé. Děj je tak trochu šílený, část se odehrává na Antarktidě (napadlo vás někdy, že byste jeli na výlet na Antarktidu?!) a převážně se pátrá po zmizelé mamině, která je jednou z nejvýznamnějších osobností v oboru architektury. Trochu zběsilé, ale dost vtipné, skvělé na odreagování ;o).



David Spence - Rembrandt 

Anotace: 
Kniha nové ediční řady z oblasti dějin umění vám přináší ucelený pohled na život a tvorbu Rembrandta van Rijna (1606-1669), jednoho z nejlepších malířů a grafiků západního umění. Slavným se stal již za svého života a brzy byl považován za největšího nizozemského malíře. Jeho dílo zahrnuje portréty, autoportréty a také holandské krajiny a obrazy s mytologickými či biblickými náměty.
 
Co na to já: 
Spíš než o knihu jde o formátem časopis, kde se dozvíte to nejzákladnější o životě a tvorbě Rembrandta. Potřebovala jsem z neznámého důvodu doplnit znalosti o něčem kulturním a to se mi díky téhle publikaci povedlo. Několik děl je zde podrobněji rozebraných, sem tam je i malé info o žácích slavného malíře a všechno je doplněno ukázkami jeho tvorby. Takže pokud si chcete rozšířit obzory, tady to jde ;o).
  

Jak jste se mohli dočíst tady, mám v plánu letos zmáknout 50 knih. Pokud mi vlastní nezodpovědnost dovolí, měl by se článek tohoto druhu vyskytovat na blogu pravidelně jednou měsíčně a nebude tak těžké si na konci roku spočítat, kolik těch knih vlastně bylo.

Tak držte palec a jestli se vám chce, pojďte do toho semnou. Co takhle začít aspoň jednou knihou měsíčně? Ať máme pořádnou slovní zásobu ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milý komentář :o)