Little Live Lady

Little Live Lady

3.4.16

Přečteno: březen 2016


Krásné nedělní odpoledne!

Dneska si dáme zase jeden knižní nášup - tentokrát za březen 2016.
Jak už je u mě zvykem - přečtené knihy jsou mixem žánrů, růžných dob kdy se děj odehrává a je to prostě "každej pes jiná ves".
Tak mi jen dejte vědět, jestli jste něco z uvedených taky četli, co vás zaujalo a jak se vlastně pořád máte ;o).

Jdeme na to!

Candance Bushnell - Léto ve městě

Anotace:
Vydobýt si v New Yorku uznání… Autorka slavného románu Sex ve městě líčí čtenářům svým osobitým humorem Carrieino osudové setkání se svými budoucími přítelkyněmi Samanthou a Mirandou a prozradí, co změnilo dívku z maloměsta v nejnezapomenutelnější newyorský idol, proslulou Carrii Bradshawovou. Druhý díl Deníků Carrie B. nás spolu s dospívající hlavní hrdinkou Carrií Bradshawovou poprvé zavede do New Yorku. Sledujeme, jak se Carrie mění z venkovského vrabce jak ji překřtí Samantha Jonesová – v osobnost, jíž chtěla odjakživa být, a v rafinovanou mladou ženu, která se naučí proplouvat záludnými peřejemi velkoměsta a využívat módu k vyjádření své vlastní identity. V létě je New York obzvlášť kouzelný a Carrie si jej okamžitě zamiluje se vším všudy. Ale především konečně navštěvuje skutečný kurz tvůrčího psaní a zdolává první překážky na cestě ke svému vysněnému povolání.

Co na to já:
Sex ve městě… Upřímně a na rovinu - je možné ho nezbožňovat? Pokud už jste si odpověděli, mám tu dotaz č. 2 - kdo by nechtěl vědět co bylo předtím než se Carrie, Samantha, Miranda a Charlotte daly dohromady? Pokud už máte odpověď i na tohle, je to zároveň cesta k tomu si přečíst i tuhle knížku ;o). Milé, oddechové, s vůní New Yorku a plné neuvěřitelných situací, které se v různých obměnách někdy staly nám všem… Rozhodně se pobavíte ;o).


Gillian Flynn - Temné kouty

Anotace:
Libby Dayové bylo sedm, když se její matka a dvě sestry staly oběťmi „satanistické vraždy“ v kansaském městečku Kinnakee. Libby přežila a u soudu se proslavila svědectvím, že je zabil její patnáctiletý bratr Ben. O pětadvacet let později ji vyhledají členové neoficiálního spolku zaměřeného na notoricky známé zločiny. Doufají, že objeví důkazy svědčící o Benově nevině. Libby zase doufá, že na své tragické minulosti něco vydělá… Psychothriller Temné kouty (2009) americké bestselleristky Gillian Flynnové, autorky kultovních kriminálních románů Zmizelá (2012) a Ostré předměty (2006), vyhlásil časopis Publishers Weekly nejlepší knihou roku. Hlavní roli v připravované filmové adaptaci ztvární Charlize Theronová (držitelka Oscara za snímek Zrůda).

Co na to já:
Tohle byla vážně pecka! Kniha se mi skvěle četla, stránky do mě padaly jedna za druhou a čtení mě opravdu hodně bavilo. Začátek knihy sice nebyl až tak skvělý (Libby mě trochu rozčilovala tím svým postojem, lajdáctvím a leností), naštěstí to ale netrvalo dlouho. Opět se ve vyprávění střídají jenotlivé osoby (stejně jako ve Zmizelé) a i forma vyprávění se mění - což pro mě bylo příjemné osvěžení a absolutně vůbec mi to nevadilo. Naopak mě tenhle styl nutil číst dál, rychleji, víc... Prostě to do sebe co nejrychleji nasoukat! Konec byl pro mě napůl očekávaný, napůl překvapivý... Víc ale neřeknu, jen si to hezky přečtěte sami ;o). Přidávám do svých oblíbených knih a pokukuju po další od Gillian…


Ira Levin - Rosemary má děťátko

Anotace:
Rosemary a její nový manžel Guy se stěhují do nového apartmánu v New Yorku ve slavné Park Avenue, kde se spřátelí se starším párem v sousedství a žijí spokojený život. Po čase se Guy s Rosemary rozhodnou mít dítě a mladá Rosemary prožívá běžné radosti a starosti nastávající maminky. Do světa Rosemary však záhy zasahují události, které se zdají narušovat její duševní rovnováhu. Zpočátku nevinné, zdánlivě bezvýznamné náhody a shody okolností se v její mysli začínají skládat v děsivý obraz, jemuž po dlouhou dobu nechce uvěřit. Objevuje se i nový problém - ochránit dítě, které čeká. Možná to ale nebude dítě, jenž bude potřebovat ochránit. Její obavy jsou tím intenzivnější, čím více se blíží narození dlouho očekávaného dítěte. Jsou její zlé předtuchy, které okolí považuje za výplod choré mysli, reálné? Stala se skutečně obětí pečlivě propracovaného plánu samotného Satana? A pokud ano, kdo je do tohoto zlovolného scénáře zapojen? Komu ještě může důvěřovat? Co se stane s jejím dítětem?

Co na to já:
Knížka je hodně čtivá, jednotlivé stránky do vás budou padat jedna báseň… Trochu jsem ale měla problém se samotným příběhem. Jako že dobrý, všechno srozumitelný, jednoduchý, nikde se člověk neztrácí… Ale taky nad ničím extra nemusí přemýšlet a moc ho nic nepřekvapí. Nějak nejsem schopná si na tuhle knihu utvořit konkrétní názor. Jedním slovem - dobré. Neurazí, nenadchne. Víc ze sebe už asi nedostanu…


Francis Scott Fitzgerald - Velký Gatsby

Anotace:
Vrcholné dílo z dob největšího flámu v dějinách USA, který Francis Scott Fitzgerald označil za „jazzový věk“ a sám do něj vydatně přispěl mnoha soukromými improvizacemi a pocity ztracené generace, přináší milostnýíběh z lepší společnosti. Selfmademan Jay Gatz řečený Velký Gatsby i krasavice Daisy Buchananová však v éře prohibice do těchto sfér pronikli každý po svém a podobně se vyrovnávají i s novým životním stylem a břemenem americké nevinnosti. Nesoulad v jejich představách je leitmotivem románu, jenž přezkoumává romantický ideál mámivého zeleného světla“ – oné „budoucnosti, jež před námi rok od roku ustupuje a posléze ho nemilosrdně obětuje na oltář mýtu o věčné lásce.

Co na to já:
Jsem klasik. Takže nejdřív kniha, potom film. Kniha skvělá, výborně zpracovaná. Tajemný Gatsby mě zaujal, zajímalo mě jak to s ním vlastně je, jak se dostal ke všemu co má, co ho pohání… Zjištění, že to z velké části byla i láska k Daisy a z další štěstí (jestli se to tak dá říct). Že není všechno zlato co se třpytí. A že i sebelíp zajištěný člověk nemusí mít všechno, po čem jeho srdce touží. A že ne vždycky je nutný happy end. No, záleží na úhlu pohledu, ale dá se tu najít i dost ponaučení..

Pro dnešek jsme hotovi, kromě pár časopisů a novin už jsem do sebe v březnu nic víc nedostala ;o).
 
Tak zase příště!
 
Pac a pusu D*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milý komentář :o)