Little Live Lady

Little Live Lady

2.6.16

Přečteno: květen 2016


Hezký podvečer!

Pravidelná rubrika "přečteno" se hlásí do služby! Tentokrát nás čekají 4 knihy, které jsem do sebe v květnu stihla natlačit ;o). Všechny mě něčím zaujaly, něčím se mi líbily a všechny můžu doporučit! Tak pojďme na to, třeba vás některé taky uchvátí ;o)

J. K. Rowling - Bajky Barda Beedleho

Anotace:
Prastaré pohádky, které pro kouzelnou společnost sesbíral a uspořádal Bard Beedle. Pohádky, které jsou každému kouzelnickému dítěti čteny na dobrou noc. Pohádky, které Hermioně odkázal Albus Brumbál. A také pohádky, které si Harry Potter málem přečetl příliš pozdě právě v nich totiž objevil důležitou informaci, která mu nakonec zachránila život v boji tváří v tvář nejstrašnějšímu černokněžníkovi všech dob – lordu Voldemortovi.

Co na to já:
Není nad to si i teď, v ne už tak docela dětském věku přečíst před spaním pohádku! A když je navíc z kouzelnického světa? Tím líp! Nevím, jestli jsem se už někdy zmínila o tom, že zbožňuju Harryho a všechno, co má s jeho světem něco společného.. A tohle je další třešnička na dortu, kterou jsem četla už několikrát a stejně jako ostatní HP knihy si ji ještě několikrát přečtu :o).

Dan Brown - Inferno

Anotace:
Harvardský symbolog Robert Langdon se tentokrát ocitá v samotném srdci Itálie, aby pomohl vyřešit záhadu, jež je pozoruhodně propojena s jedním z největších literárních děl všech dob - Dantovým Peklem. Při svém tajuplném poslání se Langdon musí střetnout s neznámým, hrůzu nahánějícím protivníkem; proplétá se přitom nejen labyrintem florentských, benátských či istanbulských uliček, tajnými chodbami, skrytými komnatami, ale také labyrintem narážek a kódů. Jediná vodítka mu v jeho pátrání nabízí jenom Dantova temná epická báseň - a čas přitom neúprosně pádí. Až uplyne, má dojít ke katastrofě, která navždy změní celý svět…

Co na to já:
Krásná, jedinečná a úžasná Florencie! Díky téhle knize jsem se tam mohla na chvilku přenést zpátky a plnými doušky nasávat atmosféru. A jako bonus navíc tam se mnou byl i Robert Langdon. Pan Brown umí psát, o tom jsem se přesvědčila už několikrát a u Inferna jsem si to tak mohla jen potvrdit. Kniha je skvělá, děj se stále žene kupředu, vše se děje v rychlém sledu za sebou.. Až pak ve dvě ráno zjistíte, že byste fakt měli jít spát. Baví mě mix mezi historií a moderní technologií, to napětí z útěku.. Prostě paráda, rozhodně si tuhle knihu nenechte ujít!

Kolektiv autorů - 1986-2016 Zkáza Černobylu

Anotace:
Unikátní kniha z edice Blesk Extra. Redaktoři Blesku se vydali na místo tragédie, která navždy změnila vnímání jaderné energetiky a předznamenala pád Sovětského stavu. Publikace přináší děsivá svědectví obyvatel postižené oblasti, dosud utajené informace a desítky unikátních fotografií.

Co na to já:
Tohle je trochu z jiného soudku. Odjakživa mě asi jako většinu lidí tak trochu přitahují různé katastrofy… Od vymření dinosaurů přes mor ve středověku, holocaust až po tragédie dnešní doby. Mezi jednu z nich patří i výbuch v Černobylu. A tahle publikace všechno okolo celkem pěkně shrnuje. Trochu mě odrazovalo, že je z edice Blesku, ale naštěstí (!) tady žádné výmysly nenajdete. Od zprovoznění elektrárny, přes samotný výbuch po rozhovory s lidmi, kteří se nedokázali rozloučit s rodným krajem… Zajímavé čtení (nejen) pokud vás tohle téma nějakým způsobem upoutalo.

Louis Bromfield - Paní Parkingtonová

Anotace:
Psychologický román o životě a lásce z prostředí vyšších amerických kruhů z konce minulého století do období druhé světové války. Sága rodu, jehož hrdinkou je stará dáma čistého srdce a nezlomné vůle a odvahy, která přes drastické životní osudy a přes závratné bohatství, jímž je obklopena, zůstává spravedlivá a přímá a dovede mít více porozumění pro vše nové, co přichází, než mnozí z generace jejích dětí, vnuků a pravnuků

Co na to já:
Tohle byla paráda.. Hned na začátku jsem měla chuť nalít si (stejně jako hlavní hrdinka) třetinku šampaňského a jen tak se oddávat čtení… Příběh o ženě, která za svůj život řešila spoustu problémů, i když vzhledem k jejímu společenskému postavení a zajištění by si člověk myslel, že ani žádné problémy mít nemůže… Poutavé vyprávění, které vás provede celým životem paní Parkingtonové. A ponaučení na závěr? Není všechno zlato co se třpytí!

Pro dnešek je to vše, dejte vědět co jste v květnu přečetli vy!

Pac a pusu D*

2 komentáře:

  1. Čítala som len Rozprávky Barda Beedla a samozrejme ako fanúšikovy HP sa mi veľmi páčili :). A tiež sa chystám na Inferno, keďže Dana Browna mám veľmi rada a zatiaľ som nečítala len túto jednu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme podobný vkus na knihy :o). Harryho můžu kdykoliv a Dan Brown je pro mě autor, který prostě umí psát tím přitažlivým způsobem... Že má člověk co dělat, aby jeho knihu vůbec odložil :o)

      Vymazat

Moc děkuji za milý komentář :o)