Little Live Lady

Little Live Lady

6.8.16

Přečteno: červenec 2016


Uuuž je to tu!

Jsem lehce ve skluzu, i tak jsem si ale pravidelnou dávku "přečteno" nemohla odpustit ;o).
Červenec čtení docela přál, měla jsem potřebu do sebe nasoukat spoustu příběhů a nemyslet na svůj vlastní, reálný… 
A to se myslím povedlo! 
Nebudu to už dál zdržovat, pojďte se se mnou podívat co se mi podařilo v červenci přečíst!

Stephen King - Revival

Anotace:
Temný a uhrančivý román z pera slavného mistra napětí.
Revival vypráví o knězi, který před lety přijel do novoanglického městečka, získal si zdejší obyvatele a stal se přítelem a mentorem malého chlapce. Při tragické nehodě však přišel o rodinu, v plamenném kázání proklel boha a z městečka odešel. Po dlouhé době se chlapec, nyní dospělý muž a narkoman, s knězem náhodou setkává. Ukáže se, že kněz byl vždy víc než jen sluha boží – jeho fascinace elektřinou a vědou hraničí s posedlostí…
Životní příběh obou hlavních postav, jejich setkání a střety jsou šokující a nevyhnutelné a směřují k ohromujícímu vyvrcholení knihy, která je dokonale namíchanou nostalgií šedesátých let a starého dobrého amerického hororu.

Co na to já:
Prostě pan King, no. Zase. Já vim, ale nedokážu se ovládnout. Tahle knížka je méně objemná (318 stran) ale není to vůbec na škodu. Za prvé - na moje tahání metrem tam a zpátky = ideální ;o). A za druhé - je to fajn kniha přece! Příběh je lehce mimo realitu, teda ne úplně, ale ty čachry s elektřinou už trochu zavání… A jak víme, já tyhle věci, co už jsou "mimo" moc nevyhledávám. Když jde ale o pana Kinga, udělám občas vyjímku ;o). Ještě že tak. Čtivé, děj (jako u většiny Kingových knih) hezky frčí, žádný zbytečný kecy okolo. Ke konci pak trocha vyděšení ("to snad není možný") a pak… Přečtěte si sami ;o).


Kateřina Pešková - Sbohem, Ameriko!

Anotace:
Osmadvacetiletý Petr Horáček zkouší štěstí v Americe. Jako pracovník sociální péče obětavým způsobem zachrání život jednomu starému klientovi. Stane se hrdinou, ale jeho odvážný čin spustí lavinu nepříjemných událostí. Vyjde najevo, že Petr má propadlé vízum, a jediný, kdo ho chce zachránit před perzekucí úřadů, je otec jeho klientky. Vyžaduje ovšem zvláštní protislužby... Petr prochází těžkou krizí - ocitá se v situaci, kdy je na někom existenčně zcela závislý. Nakolik sebou nechá manipulovat? Jakou cenu má pro něj osobní svoboda? A dokáže ještě začít nový život?

Co na to já:
Ať nežeru - asi 3 dny jsem to četla. Čekala jsem trochu větší napnutí. Víc vyhrocené životní situace, víc nahlédnutí do toho, co se Petrovi honí hlavou. To jsem nenašla, nicméně nemůžu říct, že by mě kniha svým obsahem nějak extra zarmoutila. Jen to prostě bylo takové nemastné, neslané. Na začátku se něco děje - klukovi bez víza se tak trochu omylem připlete do cesty policie, chvilku je to napínák jak to dopadne, ale ten kluk má prostě z pr*ele kliku. Kéž by to takhle fungovalo vždycky, když je někdo ve srabu.. Objeví se bohatý právník co vás z průšvihu vyseká a vy pak skoro bez prachů stejně nemusíte zpátky domů, ale ještě si můžete vybírat kam se přestěhujete… Kdybych jela na procenta, dám tak 20…


Petra Braunová - Česká služka aneb Byla jsem au-pair

Anotace:
Petra Braunová se po roce 1989 vydala do Francie, kam jela pracovat jako au-pair a starala se francouzským rodinám o jejich děti. V této knížce vypráví o tom, jaké zažívala humorné i skličující situace a přidává také desatero pro všechny au-pair.

Co na to já:
Vtipné, milé, typicky prázdninové čtení! Trvalo mi jen chvilku než jsem tuhle knížku přečetla a na konci mi možná i bylo líto že je konec...
Po všem tom napětí, byla tahle knížka krásným relaxem a tak trochu pohlazením. I když jsem se nikdy extra o au-pair nezajímala, je rozhodně zajímavé vidět, jak to probíhá.
Petra totiž byla asi jedna z prvních, která si něco takového vyzkoušela a myslím si, že měla i štěstí na celkem fajn rodiny. Plus mínus ;o). Čtení o jejích přesunech, peripetiích a vztazích se všemi rodinami bylo vtipné a zajímavé, jestli hledáte nějaký prázdninový relax, tak tohle je ono! :o)


Dante Alighieri - To sladké jméno Beatrice

Anotace:
Milostná lyrika jednoho z největších renesančních básníků, která svou trvale živoucí historií první lásky inspirovala umělce všech dob.

Co na to já:
Moje další šance daná poezii... A víte co? Já na tu poezii prostě asi fakt nejsem. Tohle by měla být nádherná milostná poezie, vyznání lásky, city a emoce lítaj jako o život.... A se mnou to nic moc nedělá. Knížečka je malá, roztomilá, útlá a čtení jde relativně dobře. Jen to asi můj mozek naplněný thrillery, detektivkami a sem tam něčím odpočinkovým neumí zpracovat. Myslím, že pro někoho jiného kdo má k poezii kladný vztah to může být nádherné a povznášející, ale pro mě bohužel ne..

Co vy a čtení v létě? Jak vám to jde?

Pac a pusu zase příště! D*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za milý komentář :o)